donderdag 30 april 2009

Overspel: deel2!

Sedert mijn uitbarsting van vorige week is alles in een stroomversnelling gekomen! Vandaag was de laatste werkdag van mijn collega bij ons op 't werk! Dan toch!!

We hebben niet meer echt tegen elkaar gesproken na onze 'ruzie' en zijn eigenlijk de hele tijd uit elkaars buurt gebleven..

Hij is wel nog bij mij gekomen om afscheid te nemen voor hij vertrok! Hij zei dat hij enorm geschrokken was van mijn uitbarsting en dat hij kwaad was/is dat ik hem mijn excuses niet had aangeboden..

Tja, ergens kan ik hem daar wel in volgen hoor. Ik had op een rustige manier mijn mening kunnen zeggen zonder uit te vliegen tegen hem en heb daar inderdaad geen sorry voor gezegd.. Toen hij afscheid kwam nemen heb ik hem wel gezegd dat ik dat niet op die manier had moeten zeggen en heb ik mijn excuses aangeboden (beter laat dan nooit zeggen ze toch:)

Op dat moment was de emmer ook echt gewoon vol voor mij en dan kan ik nogal kort en grof uit de hoek komen.. Maar ik ben ook wel wat geschrokken van hem.. Hoe hij zich helemaal tegen mij keerde en deed alsof ik lucht was.. En om dan te merken dat mijn bazin dan ook zo tegen mij begon te doen, daar werd ik toch wat kwaad van.. Want op zich heeft heel dit gedoe niets met het werk te maken en om dan te ondervinden dat ik er wel wordt op afgerekend op 't werk, dat vind ik eigenlijk niet kunnen!

Nu, ik ben blij en opgelucht dat heel dit gedoe eindelijk achter de rug is!

Relaties liggen sowieso heel moeilijk bij ons op 't werk.. Zelfs al hebben 2 collega's een 'legale' relatie met elkaar, dan nog zou dat niet kunnen en zou 1 van beide overgeplaatst worden! En bij hen ligt het dan allemaal nog veel gevoeliger natuurlijk, ze hebben/hadden allebei een gezin en zijn ex werkt ook voor dezelfde werkgever maar in een andere afdeling. Moest de directie hiervan op de hoogte zijn, dan hadden ze allebei hun ontslag gekregen!

Ook de andere collega's zouden er moeite mee hebben. Zij profileert zich al jaren (en nu nog) als gelukkig getrouwde vrouw met 3 kindjes en hij is de 'arme' vrijgezel die nu terug alleen woont zonder zijn vrouw en kind.. Ze spelen hun rolletje goed waardoor niemand zou verwachten dat er iets anders aan de hand is.. Zelfs al weet iedereen dat ze heel vaak bij elkaar op de bureau zitten, een affaire verwacht je gewoon niet (zeker niet van haar)

Normaal zou zij ook morgen weggaan bij haar man en echt voor hem (de collega) kiezen.. Ik weet niet of dat nu nog altijd de planning is (heb ik hem niet meer durven vragen:) maar zij rept er alleszins met geen woord over..

Enfin, voor mij is heel dit gedoe nu alleszins een afgesloten hoofdstuk!!

2 opmerkingen:

Mom to be zei

Thank god dat dit achter de rug is, wat een cinema!
Je kan eindelijk opgelucht ademhalen. Ik las ook het nieuws van je ventje, een grote OEF ontsnapte aan mijn lippen. Wat ben ik blij voor jullie dat het maar een ontstoken klier bleek.

Wannabe a Mom zei

Het lijkt wel een soapserie! Gelukkig keert nu de rust weer terug op je werk. Hoe gaat het verder met je? Alvast een fijn weekend, hoor!

Groetjes Wannabe a MOm