vrijdag 12 oktober 2007

Gisteren weer een echo gehad in ziekenhuis. Er zijn veel follikels maar ze verschillen wel nogal in grootte dus is het een beetje moeilijk om het beste moment voor de punctie te bepalen!

Ondertussen is de beslissing wel gevallen, gisterenavond heb ik mijn laatste dosis gonal-f gekregen en vanavond dan de pregnyl. Ze bellen deze namiddag om het exacte uur door te geven!

Dat spuiten doe ik niet zelf, daar komt altijd een verpleegster voor. Vind het altijd wat vervelend om bij die pregnyl zo te moeten benadrukken dat die echt wel precies op het aangegeven uur moet gezet worden en dat je daar geen speling op hebt.. Zeker omdat dat uur dan meestal ook nog eens tussen 22u en 24u ligt!

Gelukkig zit er (in die groep van verpleegsters die hier komen) een tussen die zelf ook ICSI gedaan heeft en zij heeft mij gisteren gerust gesteld. Volgens haar gingen de andere verpleegsters er van uit dat dat uur niet zo precies gevolgd moest worden en dat het niet op een half uurtje ofzo zou komen?! Maar zij heeft al heel duidelijk gezegd dat dat echt wel stipt moet en dat als niemand het ziet zitten om 's avonds laat nog te moeten komen, zij het gaat doen! Zij weet tenslotte hoe belangrijk het is (heeft zelf ondertussen trouwens een ICSI-tweeling:)

Zondag heb ik dan de punctie! Zal toch blij zijn als dat weer achter de rug is... Hopelijk valt het mij even goed mee als vorige keer!

Begin mij beetje ellendig te voelen, denk dat er een verkoudheid of griepje aan zit te komen en dat kan ik nu wel missen! Dus ga ik proberen om veel te rusten tot zondag, zodat ik tegen dan weer helemaal 'fit' ben

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik lees ook met jou mee! Fijn dat jullie iemand in de buurt hebben die zoveel begrip toont.

Zelf neem ik het even dag voor dag. Vanavond voor het eerst die Decapeptyl, en dan zien we wel weer.

Ik duim met jullie mee voor je punctie dit weekend!!!