woensdag 16 februari 2011

Gisteren heeft Nand voor de 1ste keer echt duidelijk mama gezegd:)!! Was puur toeval denk ik en nog niet bewust maar ik was alleszins al ontzettend fier!

Er komt een beetje vooruitgang in het kruipen ook. Hij geraakt vooruit, als hij wil, maar het is nog niet echt kruipen zoals het hoort. 't Is meer een 'alles uit de kast halen' en op een of andere manier dan toch wat vooruit geraken, maar hij komt er wel!

De laatste dagen eet hij wel duidelijk minder goed. Groentepap is eigenlijk nooit echt goed gegaan maar de fruitpap en zeker ook zijn flessen melk wel. Nu gaat dat sedert een dag of 4 ook niet meer zo goed.. Heb niet de indruk dat hij ziek is ofzo maar straks toch maar even naar de kinderarts. Dan zijn we toch zeker dat er niets scheelt.

Hij heeft nu ook sedert een goeie week het gillen/roepen ontdekt.. Hij vindt het geweldig en doet het dan ook heel veel, wij vinden het verschrikkelijk.. Boos maken helpt niet en negeren ook niet. Iemand tips?

1 opmerking:

Vita zei

"Mama" > wat lief!

Nand is gewoon lekker aan het ontdekken dat hij geluid kan maken, zoals hij ook ontdekt dat hij kan rollen en kruipen. Ik ben er dan ook nooit boos om geworden: tot de kleuterleeftijd hebben ze geen echte controle over dat soort dingen en ze doen het zeker niet om jou dwars te zitten.

Als ik het erg irritant vond worden, zorgde ik voor afleiding: even op de arm mee naar de keuken om iets te drinken te halen, even samen uit het raam kijken en naar auto's wijzen. Dan vergeten ze dat ze aan het gillen waren.

Over eten heb ik weinig advies, omdat wij hebben nooit pap of prutjes van een lepel of in een fles hebben gegeven. O. kreeg op Nand's leeftijd nog veel borstvoeding en daarnaast at ze gewoon met ons mee: een korst van mijn brood, een hele (afgekoelde) aardappel om zelf te happen, een zachtgekookt worteltje. Daarmee houdt Nand wellicht ook wat plezier in eten, omdat hij dan zelf de controle mag hebben. Dat is op die leeftijd toch echt wel belangrijk voor ze (en daarna ook :))