maandag 15 november 2010

Dilemma

Al zeker een jaar of 2 zitten we hier met een serieus dilemma.. Gaan we verhuizen of blijven we hier toch maar wonen?!

We wonen nu ergens in een boeregat waar echt helemaal niets te beleven valt en waar we eigenlijk ook niemand kennen.. Er woont ook niemand van de vrienden of familie echt dichtbij..
Maar... we wonen wel in een heel leuk huis! Volledig afgewerkt zoals wij het wouden. Een huis waar Guy bijna alles zelf gedaan heeft, van het plan tekenen tot de afwerking.. Zijn hart en ziel liggen hier dus wel een beetje. En dat van mij ook, samen met vele herinneringen..
En dat maakt het natuurlijk moeilijk om de knoop door te hakken.

Plus dat het hier nu ook volledig afgewerkt is en we dus echt op ons gemak zijn (eindelijk!). Als we gaan verhuizen begint dat natuurlijk terug opnieuw en zitten we weer een hele tijd in de werken.. En of dat nu zo leuk is met ons kleine ventje erbij?

Maar die afstand telkens he.. Ik werk in Gent en sedert 2 weken ongeveer heeft Guy een nieuwe job, ook in het Gentse. Mijn familie, een deel van Guy zijn familie en zowat al onze vrienden wonen in de buurt van Gent. Mijn vader is Nand zijn enige grootouder en die ziet hem nu veel te weinig, gewoon omdat je nu eenmaal niet zomaar even die afstand doet voor een kort bezoekje..
Maar ik vind het wel heel belangrijk dat hij zijn opa goed leert kennen en dat hij geen 'vreemde' is voor hem..

We geraken er maar niet uit.. We neigen nu weer meer naar toch verhuizen, zeker sedert Guy veranderd is van werk.. Wie helpt even meedenken? Even wat 'objectievere' meningen zullen misschien helpen om de knoop helemaal door te hakken?

5 opmerkingen:

Marielle zei

Oef, meedenken over dit soort dilemma's is altijd lastig. Maar hoeveel reistijd is je man nu kwijt? Ziet hij daardoor Nand minder?
Voorlopig ga jij nog niet werken natuurlijk. Maar als je dat wel weer gaat doen en het mannetje is ziek, dan heb je een oppas nodig. Nu heb je dus niemand in de buurt die dat kan doen?
Jullie hebben een echt droomhuis lees ik zo. Da's moeilijk achter laten. Maar wil dat zeggen dat je geen nieuw droomhuis kan vinden?
Wat vind je voor Nand belangrijk als hij groter is? Dicht bij familie wonen of niet?
Sterkte met kiezen!

Marielle zei

Weet je, ik zat nog te denken. Wij wonen ook ver weg bij fam. Mijn ouders een uur rijden, wim zijn ouders 2,5 u rijden. Maar als wij gaan dan logeren we daar nog al eens of de (schoon)ouders komen logeren.
Mijn moeder vertelde mij dat ze haar andere kleinkinderen wel heel vaak ziet maar altijd even. Twee daagjes hier logeren krijgt ze meer gevoel voor het gezinsleven.
Verhuizen is voor ons een slechte optie. In de buurt van mijn schoonouders is geen werk voor mijn man. In de buurt wonen van mijn ouders, daar zou mijn man ongelukkig worden. Die heeft een hekel aan de randstad.
Maar inmiddels hebben wij hier wel ene kring van vrienden opgebouwd. Hier een eigen leven gecreeerd.

Edje zei

Verhuizen!
Wie zegt dat je niet een 2e droomhuis vindt in Gent? En Gent? Oh Gent! Zo leuk! Gent versus boerengat, ik zou het wel weten!
En misschien vind je ook wel een huis waar zo goed als niks meer aan geklust moet worden. Hebben wij gehad. Was volledig klaar; we hoefden zelfs niet te schilderen!
Je kunt al eens beginnen met kijken op immo-sites.
Succes!

Astrid zei

Eh. Verhuizen als je zelf graag in Gent wilt wonen! En Gent is leuheuk!

Overigens: een band opbouwen met kleinkinderen kan ook als je ze weinig ziet hoor. Mijn ouders wonen in NL, ong 2,5u rijden. Zien ze dus heel weinig. En toch is Olief zot van ze. En zij van Olief. Uiteraard.
Dus geen stress daarover!

Elke zei

Bedankt om mee te denken!
@Marielle: Guy heeft nu 45min reistijd, enkel, dus anderhalf uur per dag.. Als ik terug ga werken heb ik al snel dubbel zoveel reistijd en dan moet alles nog heel erg meezitten! Da's dus best veel!
We hebben een droomhuis maar dan vooral op emotioneel vlak.. Zo goed als alles zelf gedaan en allerlei herinneringen hier aan mensen die ondertussen overleden zijn enzo..
@Edje en Astrid; 't is niet zo dat we dan in Gent zelf zouden gaan wonen hoor.. Ik zou dat wel zien zitten, ben helemaal verliefd op Gent maar Guy wil voor geen geld van de wereld in een stad wonen! Zou dus eerder iets rustigs in de buurt van Gent worden!

Ik weet dat je best een goeie band kan hebben met iemand die verder weg woont maar ik vind het toch moeilijk.. Mijn vader komt hier echt nooit op bezoek. Hij is hier nu misschien een keer of 4 geweest in de 4 jaar dat we hier wonen.. Blijven logeren zou hij al helemaal niet doen..

Ga het er deze week nog eens uitgebreid met Guy over hebben en dan hakken we de knoop door:)