zaterdag 29 mei 2010

Ziekenhuisopname en Nand 1 maand oud!

Gelukkig was de ziekenhuisopname voor mij en niet voor Nand! Galblaasontsteking en galstenen! Heb van woensdag tot gisteren in het ziekenhuis gelegen.

Nand mocht gelukkig wel de hele tijd bij mij blijven, ze hebben ons samen op de materniteit gelegd! Nooit gedacht dat ik daar al zo snel terug zou liggen:)

Moet nu nog 10 dagen antibiotica verder nemen en dan terug gaan voor een controle echo van mijn galblaas. Zal dan ook een afspraak krijgen voor een operatie binnen enkele weken want mijn galblaas moet eruit!

Zie er best wel tegenop, tegen die operatie.. Zeker met ons klein ventje hier. Maar er is geen alternatief.

Waarschijnlijk heb ik die galstenen gekregen door de hormonen.

Met Nand gaat het voor de rest prima! Die was gisteren gewoon al een maand oud!! Niet te geloven hoe snel het allemaal gaat!

Hij kan al heel goed z'n hoofdje draaien en hij begint meer en meer wakker te zijn . Dan kan hij echt een hele tijd liggen kijken en je ook al wat volgen met zijn grote blauwe ogen.

't Is echt zo'n prachtig ventje! Wij zijn er helemaal verliefd op en genieten enorm van hem!!

7 opmerkingen:

Marielle zei

Oei!!! Dat was even spannend zeg. En wat vervelend die operatie. Geen ramp, maar leuk is anders. Hoe gaat het dan met de BV, kan je daar wel mee door gaan?
Ja de tijd gaat hard he? Geniet er maar volop van. Voor je het weet is ie vier en probeert hij jou te commanderen ;o).

Anoniem zei

Hoi Elke,
Weet je nog dat ik in januari reageerde ivm jouw pijnklachten? Mijn nichtje had precies hetzelfde schreef ik toen al. Ook zij moest korte tijd na de geboorte van haar dochter een galblaas operatie ondergaan. En het is haar álles meegevallen hoor en geen klachten meer gehad!
Sterkte hoor!
Liefs Thea.

Elke zei

@Thea: Ik moest er inderdaad ook aan denken, dat die pijn van in januari misschien ook daarvan kwam.. Schijnt inderdaad wel eens voor te komen tijdens of vlak na een zwangerschap.. Hoe oud was jouw nichtje toen? Heeft zij lang gewacht met die operatie? Ze stellen bij mij een week of 6 voor maar ik zou het nog wel wat langer willen rekken als dat kan..

Ester zei

Meis! Dat is even spannend. Fijn dat je weer thuis bent.

Sterkte met het vooruitzicht op weer een operatie.

Nand al weer een maand. Het gaat zo snel, maar het is ook wel weer erg leuk!

liefs,
Ester

Anoniem zei

Ha Elke, ik heb nog ff contact gezocht met nichtje. Zij had in de 8ste mnd pijn gehad en zo'n 10 dgn na de bevalling (2de kindje)begon het opnieuw. Pas na 3 mnd was het duidelijk dat haar galblaas vol met stenen en gruis zat en ze is toen opgenomen op de kraam samen met de baby en is geopereerd middels een kijkoperatie. Ze heeft 4 kleine littekentjes. Zij gaf ook borstvoeding en kon dat gewoon blijven doen, ze pasten daar de pijnstilling op aan ofzo. De 2de dag stond ze al weer onder de douche en de 3de dag mocht ze naar huis. Ze is snel opgeknapt en heeft geen last meer gehad en kan gewoon alles eten. Is nu 2jr geleden en ze was toen 29 jr.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel sterkte! Enne je hebt een práchtige zoon!
liefs Thea.

Jools zei

Najaa, dat is wel heel erg vervelend! Mijn beste vriendin kreeg het vorig jaar ook na haar bevalling, uiteindelijk werd ook haar galblaas verwijderd. Sterkte en knuffel die lekkere vent van je maar extra veel!

Unknown zei

Proficat met Nand. Wees maar lekker fiere mama en geniet ervan, you deserve it!